Jaarverslag 2015

Zoals elk jaar zijn we weer van start gegaan in Tilburg en dat was met 25 deelnemers een supermooi begin van de competitie. Het was de eerste keer dat we gebruik gingen maken van eventueel het inzetten van een joker.(in te zetten bij 1 mislukte sprong en onder voorwaarden) Dit zat in de nieuwe regelgeving vanuit Duitsland (DMFV) welke we gevolgd hebben. En zoals altijd is het een eerste samenzijn van een grote groep springers en slepers na de winterstop. Dat brengt automatisch met zich mee dat het allemaal wat gemoedelijk wordt, al met al een bijzonder leuke start van het seizoen wat startte op 3 mei.
Al op 30 mei togen we naar Odoorn, het aantal deelnemers was daar wat minder, maar toch met 17 deelnemers een redelijk aantal. Het was verschrikkelijk winderig jammer genoeg geen jeugd aanwezig, en doordat er af en toe een stevige bui viel konden we de wedstrijd niet afmaken zoals normaal. Wel een goede catering voor de club, het is een voordeel dat als het wat koud en nat is, de hamburgers goed worden verkocht.
In Weert hebben we weer de gecombineerde wedstrijd met Duitsland (DMFV) georganiseerd op 21 juni, met 33 deelnemers een lager aantal dan normaal. Dit had te maken met de wedstrijdkalender in Duitsland, deze viel voor ons wat ongunstig uit. Toch een leuke wedstrijd waarbij ook gekampeerd kon worden nabij het veld.
En dan nog net voor de vakanties op 5 juli zijn we naar Emmeloord afgereisd. Ook weer een redelijk aantal, 18 deelnemers. De spanning voor de Nederlands kampioenschap zit er dan al goed in, dat maakt het altijd weer de moeite waard, en wordt het wedstrijd element meer voelbaar dan een eerste wedstrijd na de winterstop waarbij je elkaar weer ziet na een paar maanden.
Helaas ging de wedstrijd in Brecht (België) wegens een sterfgeval in die vereniging niet door. De wedstrijd zou gehouden worden op 18 juli.
Nadat de meeste van onze terug waren van de zomervakantie zijn we op 30 augustus in Someren aangeland, met 18 deelnemers zijn we begonnen. Het was een warme dag, en we verwachten eigenlijk dat de Nederlands kampioen nu wel bekend zou worden, nee toch niet, wachten tot aan de laatste wedstrijd in Bergeijk.
In Bergeijk, waren we met 16 deelnemers inclusief jeugd. Wel een heel gezellig weekend beleefd omdat de meeste van die deelnemers op de nabij gelegen camping verbleven, wat op zich wel een beetje traditie is geworden. Die laatste wedstrijd is in de vorm van een weekend, waarbij een ieder met het gezin op de camping verblijft en op zaterdagavond een gezamenlijk BBQ genieten. Ze rekenen daar op ons, inmiddels hebben we ons eigen veldje, zal toch niet met geluidoverlast te maken hebben?
Einduitslag competitie 2015:
1ste Pieter Visser met 45 punten
2de Erick van de Loo met 42 punten
3de Geert Wouters met 39 punten
De meeste sleeps werden door Raymon Fraters gedaan totaal 163 sleeps in het afgelopen jaar.
Voor nu zijn we volop bezig met het in grote lijnen uitzetten van een Europees kampioenschap welke gehouden wordt op het terrein van Sky Ballonvaarten gelegen aan de Gilzerbaan 495, te Tilburg. Dit is op loopafstand van het vliegveld van Tilburg waar we dan ook van harte welkom zijn geheten om het kampioenschap te houden met het Pinksterweekend in 2017.
Wordt vervolgd!

Nelly Mutsaarts